dijous, 2 de desembre del 2010

Despullat



De tant en tant somio que estic despullat en públic. Per algun motiu he perdut la roba, no sé què n'he fet, potser he recuperat la consciència en un lloc desconegut i no tinc roba, o potser me l'han robada, i la meva nuesa és a la vista de tothom. Això em fa sentir molt incòmode i començo a córrer representa -no n'estic del tot segur- que cap a cobert de les mirades. Busco desesperadament un indret on no hi hagi ningú i em pugui vestir, i sempre em costa molt i passo molta ansietat i molta vergonya. El més curiós del cas és que la gent no s'hi fixa, en mi, tant se'ls en dóna si se'm veu el cul o vaig vestit d'etiqueta, ells fan la seva. Jo ho percebo, això, en el somni, però igualment estic molt nerviós i suo i esbufego. Si ningú no em fa cas, per què tant de neguit, doncs? Desgraciadament, al final sempre passa el mateix: em desperto abans d'haver arribat a refugi i mai no hi ha manera que em pugui vestir. Mai.

Tinc la impressió que no deixaré de somiar que vaig en pilota picada fins que un dia, en el somni, finalment aconsegueixi vestir-me, o fins que algú m'aturi i em digui: "Ei, Marc, on vas tan de pressa?", i comenci a parlar amb mi amb tota naturalitat, com si trobar-se un paio en boles al mig del carrer fos la cosa més normal del món. En un moment de la conversa, potser l'home em demanarà foc, per exemple, jo em posaré a remenar les butxaques buscant l'encenedor i resultarà que estic vestit. O potser passarà que en aturar-se a parlar amb mi me'l miraré de dalt a baix i comprendré de sobte que jo anava mal fixat i que no sóc sol, que ell també està despullat. I com ell, tothom...  O que en realitat va tothom en pilotes tret de mi...

També hi ha la possibilitat que ara que n'he parlat aquí, ja no el torni a tenir més, aquest somni, o que el somni es vegi modificat perquè n'he fet un post, i, a partir d'ara, pot ser que ja no torni a somiar que vaig nu pel carrer, sinó que estic despullat davant de l'ordinador escrivint un text en què explico que sovint somio que vaig pel món sense roba, suant i esbufegant...

No ho sé, tot és tan estrany...!

13 comentaris:

  1. Si somies que estàs despullat i et resulta angoixant diuen que reflexa la impotència que s'experimenta social o professionalment. Si et sents sol és possible que estiguis desitjant llibertat per expressar-te....i com que et conec una mica bastant doncs crec que no deixa de demanar-te a crits aquest somni, doncs que sortis i plantis cara a allò que et provoca els malestars que tens. Bona nit, pota blava.

    ResponElimina
  2. L'anònim/a té raó: diu molt de tu, aquest somni.
    Analitza'l com vulguis, però està clar que hi ha quelcom de molest en la teva vida i que has de lluitar perquè ho deixi de ser. El somni s'acabarà quan hagis vençut la por de la realitat! :)
    La nebodeta.

    ResponElimina
  3. El somni tot sol a mi no em diu gran cosa, però sí el fet que sigui recurrent. Em penso que totes dues (perquè l'anònim del comentari 1 em penso que ja sé qui és, i és dona) aneu ben encaminades. Por a la realitat? No, més aviat és desconformitat amb algunes de les coses que estic vivint. La impotència ja la hi veig més, veus?
    Per cert, un altre lector m'ha dit un truquet per no somiar, avui. Jo: "Sí'" Ell: "Sí, nen, és infalible." Jo: "Digues, digues!" Ell: "Passa't tota la nit despert." Jo: "Vés a cagar, capullo!" Ell: "HAHAHAHA!"
    L'humor és sempre una bona teràpia.

    ResponElimina
  4. He escrit desconformitat? Quina vergonya!

    ResponElimina
  5. Has provat de comptar ovelles? segur que acabes dormint però pot ser t'acompanyin en el teu somni i no et sentiràs tant solet...hahaha. Fora conyes, que no et manqui la força i l'empenta per vènçer la tempesta que ja fa temps que et dura.

    ResponElimina
  6. Això de comptar ovelles es recomana als qui pateixen insomni, em penso, però no és gens el meu cas, ben al contrari: em poso al llit i acostumo a quedar-me clavat. I l'endemà comprovo que pràcticament no he rebregat els llençols. Jo només he dit que somio el mateix de tant en tant. Vull creure que no sóc l'únic que té somnis recurrents de nit i, és cert, tempestes de dia. Què és la vida sinó un seguit de tempestes?

    ResponElimina
  7. Marc,
    jo crec que per entendre un somni hem de fixar-nos en com ens fa sentir mentres somiem i el regust que ens deixa al despertar-nos i intentar entendre aquestes emocions (allò dels Post-its que dius tu).
    Expliques : " Això em fa sentir molt incòmode" "Busco desesperadament" " passo molta ansietat i molta vergonya" "ells fan la seva" "estic molt nerviós i suo i esbufego." "mai no hi ha manera que em pugui vestir. Mai."

    D'altra banda la nuesa habitualment sol ser símbol de vulnerabilitat, de voler amagar alguna cosa i no poder-ho fer, però el significat d'una imatge onírica és molt personal i cadascú li donarà el seu ...
    El fet que no puguis acabar mai el somni i et depertis és per l'angoixa tan forta que sents mentres somies i que et fa despertar. El dia que el puguis somiar complert deixarà de ser recurrent. Però es clar

    No se ...jo no en tic ni idea però sóc de les que he llegit molt sobre el tema , hehehe !

    Una abraçada,

    ResponElimina
  8. Realment m'ho passo malament, en el somni, tot i que normalment el regust que em deixa en despertar-me no és pas tan dolent com el somni mateix, que és angoixant de pebrots. Vulnerabilitat? Hmmmm, no ho sé... per aquí pot anar la cosa.
    Almenys no es pot dir que m'avorreixi, quan somio! (HAHAHAHA!)

    ResponElimina
  9. Potser
    cap gest no és tan clar i tan transparent
    com tu pensaves, i ara sents l'ofec
    de tants gestos sobrers.

    Poser el costum
    t'ha convertit en aquest personatge
    hieràtic i solemne que malviu
    entre la por terrible a veure's nu
    i el terrible desig de despullar-se.

    Miquel Martí i Pol

    ResponElimina
  10. Carai quin somni! Si algú arribés a la meva consulta i m´expliqués això, saps què li diria? No t, espantis.És bo somniar-ho i recordar-ho.Així ho podràs resoldre.I és que evidentment sembla que tens coses, moltes coses a resoldre.Costa molt fer una bona interpretació de somnis, però em sembla que el significat del teu és evident : por a mostrar-te tal com ets ? necessitat de "vestir-te" davant dels altres( fer veure que ets algú que no ets ) per tal de ser acceptat ?
    Però ja veus que en el teu somni, els altres ni s´adonen que tu està nu.Malgrat tots els esforços, ets invisible per a molts? cansats de la teva poca transparència ? No crec que els quatre comentaris que alguns lectors et puguem deixar t´ajudin gaire.Demana-ho a professionals.Et pot anar bé.

    ResponElimina
  11. Coooi! Ara sí que veig que estic fotut! (HAHAHA!). Gràcies pel comentari, Anònim, com han deixat dit més amunt, hi ha temes per resoldre i sé quins són. Altra cosa és que ara per ara els pugui encarar.

    ResponElimina
  12. How to play roulette and get a great bonus for US dollars
    Roulette is a game of 광주 출장샵 chance played in 충청남도 출장마사지 which players 제주도 출장안마 attempt to pick the dealer 충청남도 출장샵 of their choice and choose between a dealer of their choice and 동두천 출장샵

    ResponElimina

Digues-hi la teva